예수와 우리/강병송님의 글 모음

여래를...

주방보조 2008. 7. 8. 13:29
  • 종교토론 그래요?, 여래를 이야기해볼까요?(희귀자료) [7]
  • 무딘스키무딘스키님프로필이미지
  • 번호 78019 | 2007.08.30 IP 221.158.***.153
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경교에서 하느님이란 뜻의 알로호, 섬모 마리아 즉 "욜닷(출산자) 알로호(하느님의)"의 뜻으로 경교에서 여래라고 써놓고 알로호로 읽었다는 그 "욜닷 알로호"가 다음 글에서 발견됩니다.

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시리아교회의 신앙

In accordance with our ecclesiastical tradition, the bread to be consecrated for Holy Liturgy is a flat cake made of wheat dough mixed with a small portion of leaven and salt and is imprinted with a special seal.
우리 교회의 전통에 따르면 거룩한 감사의 성찬례에 사용되는 빵은 축성되야 하는데 그 빵은 약간의 누룩과 소금을 섞어 밀가루 반죽을 하여 평평하게 만든 케이크이다.

On preparing the dough, the priest, in keeping with the ancient tradition of our Church, uses as yeast a part of the dough used for baking the bread for Liturgy the previous time.
반죽을 준비하기 전에 사제는 우리교회의 오랜 전통에 따라 바로 전 감사의 성찬례에서 사용되던 빵의 반죽 일부를 효모의 일부로 사용한다.

This is another expression of the on-eness and unity of the sacrament of Communion offered in our churches all over the world from the apostolic times.
이것은 사도시대 이후 온세상의 우리 교회가 드리는 성체성사의 하나됨과 통일됨에 대한 또 다른 표현이다.

The faith of the Syriac Orthodox Church is in accordance with the Nicene Creed.
시리아 정교회의 신앙은 니케아신조와 일치한다.

It believes in the Trinity, that is on-e God, subsisting in three separate persons called the Father, the Son and the Holy Spirit. The three being of on-e Essence, of on-e Godhead, have on-e Will, on-e Work and on-e Lordship.
시리아 정교회는 아버지와 아들과 성령으로 호칭되는 세 개의 구별된 위격을 가진 한 하느님을 믿는다. 이 구별되는 세 개의 위격은 한나의 본질이시며, 하 하느님이시고, 하나의 의지를 가지고 계시며, 한가지로 일하시고, 한 주님이시다.

The special aspect of the First Person is His Fatherhood, that of the Second Person His Sonship, and that of the Third Person His Procession.
첫째 위격의 구별됨은 아버지라는 점이고, 두 번째 위격은 아버지의 아들되심이며, 세 번째 위격은 아버지로부터 나오심이다.

The Syriac Orthodox Church believes in the mystery of Incarnation. That is, the nullly Son of God, the Second Person of the Holy Trinity, took to Himself a body and became man.
시리아 정교회는 육화의 신비를 믿는다. 즉 하느님의 외아들이시고, 성삼위의 두 번째 위격이신 분께서 육신을 취하시고 사람이 되셨다.

It further believes that at the time of Annunciation, when the Angel Gabriel was sent to the Virgin Mary, the Holy Spirit came upon her and cleansed her of all natural impurity, filling her with His grace.
시리아 교회는 동정녀 마리아에게 파송된 가브리엘 천사가 마리아에게 수태고지를 하였을 때 성령이 마리아 위에 내리고, 마리아의 원죄가 완전하게 깨끗해졌으며, 하느님의 은총이 그녀를 가득 채웠다고 믿는다.

Then the nullly Son of God came down and entered her immaculate womb, and took to Himself a body through her, thus becoming a perfect Man with a perfect Soul. After nine months, He was born of her and her virginity was maintained contrary to the laws of nature.
그 때 하느님의 외아들께서는 강림하시어 마리아의 순결한 태 안으로 들어가셨으며, 마리아에게서 육신을 취하시고 (사람으로서)완전한 영혼을 가진 완전한 사람이 되셨다.

It further believes that His true Godhead and His true Manhood were in Him essentially united, He being on-e Lord and on-e Son, and that after the union took place in Him, He had but on-e Nature Incarnate, was on-e Person, had on-e Will and on-e Work.
그분의 진정한 하느님이심과 진정한 사람이심이 그분 안에서 본질적으로 일체가 되어 있고, 그 분은 한 주님이시자 한 아드님이시며, 그 분 안에서 일어난 일체됨의 결과 그 분은 하나의 육화를 하시었고, 하나의 위격이시며, 하나의 의지와 하나의 일을 하신다고 시리아 정교회는 믿는다.

This union is marked by being a natural union of persons, free of all separateness, intermixture, confusion, mingling, change and transformation.
이 연합은 위격들의 본성적 일체됨에 의해 표시되는데 분열되거나 섞이이거나 혼동되거나 혼합되거나 변경되거나 변질되지 않는다.

The Syriac Orthodox Church calls Mary yoldath aloho, ‘Bearer of God’, because she gave birth to Christ, God truly incarnate.
시리아 정교회는 마리아를 욜닷 알로호 즉 ‘하느님의 출산자’라고 부르는데 이는 진실로 육화하신 하느님이신 그리스도를 출산하였기 때문이다.

The Syriac Orthodox Church believes that the death of Christ was the separation of His soul from His body, but His deity did not at any time leave either His body or His soul.
시리아 정교회는 그리스도의 죽음은 그분의 몸으로부터 그분의 영혼이 분리됨이지만 그분의 하느님이심은 그의 육신과 영혼중 어느 쪽에서도 떠나지 않았다고 믿는다.

It further believes that by His death for us, He conferred upon us salvation from eternal death and reconciliation with His Heavenly Father
시리아 정교회는 우리를 위해 그분이 죽으셨기 때문에 그 분은 우리에게 영원한 죽음으로부터의 구제(구원)와 그 분의 하늘에 계신 아버지와의 화해를 우리에게 주시었다고 믿는다.

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총대주교청이 시리아 안티오키아에 있었고 대주교가 중국에 존재하던 상황으로서 시리아교회아 경교의 신앙은 일치했었습니다.(뭐 모르는 사람들은 서유럽 사람들이야기만 듣고 경교라고하면 네스토리우스파 어쩌고 하지요)

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